پیروزی سه بر صفر دختران گوهرشاد در برابر دختران بودا

دور چهارم لیگ برتر رقابت‌های فوتبال بانوان کشور امروز چهارشنبه (16) میزان برگزار شد. در نخستین دور این رقابت‌ها تیم هرات در مقابل تیم بامیان با نتیجه‌ی سه بر صفر پیروز شد.

بازی‌کنان تیم هرات می‌گویند ام‌سال آمادگی‌های بیشتری گرفته اند و تلاش دارند تا مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

از دیدگاه برخی از این دختران اما نبود حمایت‌های مالی در هرات انگیزه‌ی آن‌ها را از بین می‌برد.

صبریه نوروزی، کاپیتان تیم منتخب هرات می‌گوید ام‌سال آمادگی‌های بیشتری برای قهرمان شدن در این رقابت‌ها گرفته اند.

نوروزی می‌افزاید در دوره‌های گذشته هم‌واره تیم منتخب هرات در این مسابقات مقام نایب قهرمانی را حفظ کرده است و ام‌سال نوبت این است که طعم قهرمانی را بچشد.

او اما از نبود حمایت‌های مالی برای بازی‌کنان دختر تیم فوتبال هرات انتقاد می‌کند. او می‌افزاید، آن‌ها توقع دارند تا چون تیم طوفان هریرود، بی‌آ‌ن‌که درخواست‌های مکرری برای حمایت داشته باشند، این علاقه‌مندی برای حمایت دختران فوتبالیست وجود داشته باشد

فاطمه حیدری، بانوی گل مسابقه‌های لیگ برتر بانوان می‌گوید در هرات تلاش زیادی برای جلب توجه یک حمایت‌کننده‌ی مالی کرده اند اما این تلاش‌ها آن‌قدر که باید، نتیجه‌یی نداده است.

مریم مهرزاد، بازی‌کن دیگر تیم فوتبال دختران هرات می‌گوید ام‌سال برای به‌دست آوردن مقام قهرمانی به این مسابقات اشتراک کرده اند.

به گفته‌ی مریم، تیم دختران هرات مورد بی‌مهری‌هایی واقع شده اند و در این چند سال فعالیت، هیچ‌ حمایت‌کننده‌ی مالی نداشته اند.

نجیب‌الله نوروزی، مربی این تیم اما می‌گوید با وجود این که شیوع ویروس کرونا تمرین‌های دختران را مختل کرد اما ام‌سال دختران آمادگی‌های بیشتری دارند.

آقای نوروزی می‌افزاید که عدم حمایت، انگیزه‌ی دختران را برای بازی از بین می‌برد و وعده‌هایی از سوی مقام ولایت برای حمایت مالی تیم دختران شده است.

گفتنی است این مسابقات میان شش تیم کابل، هرات، بلخ، بامیان، غور و جوزجان برگزار می‌شود.

تیم فوتبال دختران هرات نزدیک به هفت سال است که فعالیت دارد و در چهار دور لیگ برتر مسابقات فوتبال دختران، مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرده است دیده شود که دستاورد ام‌سال دختران فوتبال هرات چه خواهد شد و مقام‌های محلی هرات چقدر به وعده‌های شان مبنی بر حمایت مالی از تیم منتخب دختران عمل خواهند کرد.

گزارش‌گر: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا