شکایت زنان از عوارض جانبی جراحی‌های زیبایی

شماری از زنان در هرات که به تازه‌گی جراحی زیبایی کرده‌اند از نتیجه‌ی آن ناراضی بوده و می‌گویند که بعد از  جراحی نه تنها که نتیجه‌‌ی مطلوب را به‌دست نیاورده‌اند بلکه به مشکلات زیاد صحی نیز مواجه شده‌اند.

برخی از زنان که جراحی زیبایی، بینی، بزرگ کردن چشم، چال گونه و پروتز شده‌اند می‌گویند، پس از جراحی مشکلات صحی برای آنان به وجود آمده است.

هانیه توسلی یکی از زنانی است که جراحی زیبایی چشم انجام داده است. می‌گوید، از نتیجه‌ی جراحی راضی نیست چرا که به چشم‌هایش آسیب رسیده است.

«هفت ماه پیش در یکی از کلینیک‌های شخصی جراحی زیبایی چشم را انجام دادم، در اوایل چشم‌ام عفونت داشت و تا مدتی بینایی خود را از دست داده بودم و اکنون نیز درد شدیدی در ناحیه چشم چپ‌ام احساس می‌کنم.»

در همین حال شمار دیگری از زنان نیز می‌گویند، برای اینکه نتیجه‌ی دلخواه‌شان را از  جراحی نخست به دست نیاوردند مجبور به عمل مجدد شده‌اند.

سلماز رضایی می‌گوید:«طی شش ماه اخیر چهار جراحی زیبایی داشتم، دو جراحی زیبایی مربوط به چشم و دو جراحی زیبایی دیگر مربوط به چال گونه‌ام است، در هر دو جراحی اولین بار به نتیجه دلخواه نرسیدم و با وجود درد و التهاب شدید باز هم جراحی زیبایی انجام دادم؛ اما جای لک هنوز روی چشم‌هایم پیداست.»

با این حال شماری از زنان می‌گویند، کیفیت کار متخصصان زیبایی خوب نیست به همین دلیل جراحی‌های زیبایی عوارض جانبی را به  همراه دارد.

کبرا رضایی می‌گوید، چهار ماه پیش جراحی زیبایی چشم انجام داده است؛ اما تا هنوز جای بخیه‌ها در چشم‌هایش دیده می‌شود و او مجبور شده است برای رفع این مشکل باز هم هزینه کند.

این در حالیست که پزشکان نیز می‌گویند افرادی که روند درمان را به‌گونه‌ی کامل به پایان نمی‌رسانند، با عوارض جدی روبرو می‌شوند.

سید حسین حصین، متخصص زیبایی می‌گوید، این ادعاهای که جراحی‌های زیبایی عوارض جانبی دارد را رد می‌کند.

او در ادامه می‌گوید، در صورتی که بیماران بعضی از معاینات را انجام ندهند و یا به دلیل هزینه زیاد دارو‌ها را استفاده نکنند سبب بروز بعضی از عوارض جانبی می‌شود.

این شکایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مسوولان در اداره‌ی صحت عامه‌ی هرات می‌گویند، تاکنون هیچ فردی از عوارض جراحی‌های زیبایی نزد آنان شکایت نکرده است.

آصف کبیر معاون صحت عامه می‌گوید، در برسی‌هایی که ازسوی اداره‌ی صحت عامه هرات انجام می‌شود اگر کدام کلینیک زیبایی جواز فعالیت را نداشته باشد مسدود می‌شود.

گزارشگر: فرشته رحیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا