زیبایی با هزینه بالا دغدغه جدید برای زنان

امروزه زنان بیشتر از پیش اهمیتی زیادی به زیبایی می‌دهند؛ تعدادی از آنان به این باوراند که با زیبا شدن بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

زیبایی را همه دوست دارند و زنان بیشتر به دنبال زیبا شدن و زیبا دیده شدن اند. صورت زبیا و جلدی عاری از مشکل و شفاف، بینی کشیده و گونه‌های برجسته، مژه‌های پرپشت و اندام متناسب آرزوی هر زن جوان است روی این منظور زنان می‌کوشند که با استفاده از هر راه ممکن زیبای از دست رفته خویش را بدست آورند.

شماری از زنان برای این­که بتوانند زیباتر به نظر برسند به اندک‌ترین تغییری که در یکی از اعضای بدن شان وارد می‌شود نزد پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

صنم که بخاطر چین و چروک‌های پوست شکمش درسالون انتظار یکی از بیمارستان‌های جلدی هرات نشسته است می­‌گوید: “من بخاطر چروک‌های که بعد از زایمان روی پوست شکمم افتاده است به داکتر آمدم می‌دانم این موضوع زیاد جدی نیست ولی باز هم اگر دوباره پوست شکمم به حالت اولی‌اش برگردد فکر و ذهنم راحتر است “.

در همین حال به عقیده شماری از زنان اندک ترین تغییرات روی پوست نه تنها باعث کم شدن جذابیت شان می‌­شود بلکه دیدن این تغییرات برای شان حساسیت برانگیز است.

 سمیرا می­‌گوید:”چون روی جلد صورتم حساسم و دوست دارم همیشه صاف و زیبا بنظر رسد این­جا نزد داکتر مراجعه کرده‌ام”. هم­چنان او افزود که با اندک‌تغییر روی جلدش  مثلا جوش‌ها یا بعضی لک ها نزد داکتر مراجعه می­‌کند چون دیدن در آیینه برایش چندش آور و اذیت کننده است.

 این در حالی است رفتن زیر تیغ جراحی بخاطر زیبایی بیشتر با زیبا دیده شدن هزینه زیادی را نیز می­طلبد.

فاطمه حسینی که 19 سال سن دارد می­‌گوید: “دوست دارم برای زیبا شدن بینی‌ام را عمل کنم در حالی که دوست‌هایم می­‌گویندکه بینی تو هیچ کدام مشکلی ندارد اما به نظر خودم مشکل دارد”.

او در ادامه افزود که با  حرف زدن همراه داکتر این کار برایش فعلا ناممکن شده است چون هزینه ای بالای دارد.

این در حالی است که شماری از داکتران جلدی و زیبایی به این باور اند با وجود این­که زنان می‌­دانند استفاده از دارو‌ها و رفتن زیر تیغ جرایی برای بدست آوردن زیبایی‌های از دست رفته یا برای بیشتر زیبا شدن عوارضی جانبی خویش را دارد اما باز هم انجام می‌دهند.

داکتر داوود حسینی متخصص امراض جلدی و زیبایی یکی از بیمارستان‌های خصوصی در هرات می‌­گوید؛” حدود 8 سال می‌­شود که در رشته تخصصی خود کار می­‌کنم و بیشتر مریض‌هایم زنان جوان و نوجوان اند ” .

هم­چنان وی افزود که استفاده از دارو های جلدی هم­چون دارو های دیگرا عوارضی را با خود به همراه دارد.

داکتر حمید  یکی دیگر از متخصصان جلدی و زیبایی می­‌گوید “در قسمت زیبایی بیشتر زنان جوانی بین سنین 15 ،18،تا 35 سال اند که مراجعه می­‌نمایند”.

هم­چنان وی افزود که در بخش عمل‌های زیبایی لیزر یک مورد رایج در بین زنان است که بخاطر از بین بردن مو‌های زاید صورت برداشتن بعضی از لک‌های جزیی یا مهم و دیگر موارد استفاده می­‌نمایند.

در همین حال زیبایی وشفاف بودن جلد تنها دغدغه‌ای زنان برای زیبایی نیست بلکه لبخند زیبا و موهای پرپشت و عاری از ریزش نیز گزینه‌های دیگر برای زیبا‌تر شدن در نزد زنان قابل اهمیت است.

در همین حال داکتر ایماق مطهری متخصص در بخش دندان می­‌گوید؛ “اکثر کسانی که در نزدم مراجعه می‌­نمایند بخاطر درد دندان است اما آن عده‌ای که بخاطر لبخند زیبا تر و دندان‌های سفید و یکسان مراجعه می­‌کنند زنان جوان اند”.

 او در ادامه افزود ممکن است یک لبخند زیبا هزینه خیلی بالای داشته باشد که بعضی مواقع در حدود یک صد هزار افغانی یا بالاتر از  این هم  هزینه دارد.

این تنها زنان افغانستانی نیستند که بخاطر زیبایی دغدغه دارند و سالانه در این بخش هزینه‌های زیادی می‌کنند، بلکه در جهان نیز سالانه ملیون‌ها دالر در بخش‌های جلدی زیبایی به مصرف می‌رسد.

گزارشگر: شبانه گنجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا