حمایت بانوان نقاش از پروژه تاپی

این روز‌ها، حال و هوای هرات خیلی متفاوت تر از دیگر روز‌ها است در هر گوشه‌ی شهر تلاش‌ها برای پاک‌سازی، و بازسازی با شور و هلهله زیاد جریان دارد این شور و شوق به دلیل استقبال از افتتاح پروژۀ اقتصادی تاپی است.

در این میان زنان‌هم به نوبه خود پا به پای مردان این شهر در تمام برنامه‌های آمادگی برای افتتاح  هرچی  بهتر پروژه  تاپی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

زنان فعال طی نشستی که در هفته جاری با والی و معاون اجتماعی ولایت داشته اند حمایت شان را از پروژه تاپی اعلام کردند و آمادگی شان را برای همکار‌های لازم ابراز داشته اند.

 در کنار این در گوشه‌ی از شهر 9 تن از دخترانی که خوشی و امید از چهره‌های شان موج می‌زند با شور و شوق فراوان  در حال نقاشی کردن آثار باستانی هرات بر روی دیوارها هستند هریک شان با نهایت تلاش می‌خواهند احساس شان را از طریق این تصاویر بروز دهند.

فاطمه ارتینوس، یکی از این بانوان، به این باور است که می‌تواند با توانایی  که دارد در زیباسازی شهر کمک کند و حمایت خود را از این طریق از پروژه تاپی اعلام کند.

وی می‌گوید: “این رسالت همه ما است که در زیبا سازی شهر خود سهیم باشیم و در این راستا از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکنیم “.

این بانوان هدف از این کار شان را حمایت از پروژه تاپی و معرفی آثار باستانی هرات به مهمانان داخلی و خارجی عنوان می‌کنند.

خدیجه احمدی، یک تن دیگر از این  بانوان معتقد است است که پروژه تاپی می‌تواند به بهبود وضعیت  اقتصادی مردم کمک نماید.

او می‌گوید: “مردم ما در طول سالیان متمادی با فقر و عدم اشتغال‌زایی دست و پنجه نرم کرده اند به همین دلیل ما باید از هر پروژه که به نفع  اقتصاد ما باشد حمایت کنیم “.

خدیجه می‌گوید سه روز است اینجا مصروف نقاشی است و او در کنار تشویق‌های زیادی که از سوی مردم شده است برخی گلایه‌های هم دارد.

وی می‌گوید: “عده‌ی از مردم که ما را می‌بینند برخی برچسپ‌های برای ما می‌زنند که این برایم تاسف بار است و از همه مردم خود خواهش می‌کنم بدون کدام قید و شرط از پروژه‌های که به آبادانی کشور ما کمک می‌کند حمایت کنند “.

این در حالی است که  کمتر از دو روز دیگر به افتتاح بزرگترین پروژه سود آور اقتصادی میان چهار کشور ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان مانده است  و قرار است با تکمیل این پروژه گاز ترکمنستان از راه افغانستان و پاکستان به هند برسد و همچنان برق ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان وصل گردد.

افغانستان در کنار این‌که می‌تواند از گاز، برق و فایبر نوری حاصل از این پروژه استفاده کند، سالانه ۴۰۰ ملیون دالر آمریکایی خاک پولی نیز به دست می‌آورد.

 گزارشگر: ضیاگل عظیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا