اتوی مو و عوارض ناشی از آن

وسایل برقی چون اتو و بابلیس که برای تغییر دادن حالت مو، مورد استفادۀ شمار زیادی از خانم‌ها قرار می‌گیرد به باور پزشکان جلدی و زیبایی موجب از بین رفتن زیبایی مو و تخریب ساقه مو می‌شود.

این پزشکان به این باوراند که استفادۀ مداوم این وسایل سبب مشکلاتی چون شکنندگی مو، موخوره‌گی و خشکی مو  می‌شود.

غلام ربانی ادیب یکی از پزشکان جلدی و زیبایی در این مورد می‌گوید، استفاده از وسایل برقی برای زیبا ساختن مو به ساقۀ مو صدمه رسانده و در کنار از بین رفتن درخشش طبیعی مو، ریزش مو نیز نزد شخص به وجود می‌آید.

این پزشک می‌گوید :”بسیاری از خانم‌ها به دلیل موخورگی ، ریزش مو و همچنان مشکلات دیگری که به موهایشان ایجاد می‌شود نزد من می‌آیند ولی من  به آنها بر علاوه استفاده ازدارو ،توسعه می‌کنم تا از وسایل  برقی برای زیبا سازی مو کمتر استفاده کنند و حتی در هنگام استفاده نباید خیلی این وسایل را داغ کنند که این کار سبب می‌شود تا برای  همیشه زیبایی و درخشش موهای خود را از دست بدهند “.

 در همین حال خانم‌های که از این وسایل استفاده می‌کنند همچنان این مشکلات را پذیرفته و می‌گویند مو‌های شان درخشش طبیعی خود را از دست داده است.

شگوفه زمانی، که قبلا از این وسایل برای زیبا ساختن موهایش استفاده می‌کرد چنین می‌گوید:

“من به مدت دو سال از اتوی مو و فر مو استفاده کردم و همیشه به هر مهمانی که می‌رفتم به صورت مداوم از آنها کار می‌گرفتم تا این که کم کم متوجه شدم موهایم خیلی عوض شده و تازه ریزش مو هم بعد از استفاده از این وسایل به موهایم  پیدا شد و همین کار سبب شد تا  دیگر از این وسایل استفاده نکنم “.

عقیله حیدری، که علاقه‌یی زیادی برای استفاده از این وسایل دارد با این که سخنان شگوفه را تایید می‌کند می‌گوید:

“استفاده از این وسایل موهای من را خشک و بیجان کرد و به خاطریکه حالت موهایم  بهتر شود آن را کوتاه کردم و حالا کوشش  می‌کنم تا از این وسایل استفاده نکنم “.

مژگان محمدی که با استفاده از این وسایل درخشش و زیبایی موهای خود را از دست داده است و به همین دلیل نزد پزشک جلدی مراجعه کرده است می‌گوید، برای این که حالت موهایش بهتر شود پزشک استفادۀ پیش از حد این وسایل را برای او منع کرده.

این در حالیست که امروزه خانم‌ها به زیبایی موهای خود توجه زیادی را نشان می‌دهند ودر کنار استفاده از وسایل برقی چون اتو و بابلیس از بعضی از مواد دیگر مثل رنگ مو  برای زیبایی موهای خود کار می‌گیرند.

گزارشگر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا